وبلاگ واحد سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه

وبلاگ واحد سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سوگند نامه ای برای حفظ طبیعت و محیط زیست ایران

يكشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ب.ظ

سوگند نامه ای برای حفظ طبیعت و محیط زیست ایران

من یک ایرانی ام...

فرق طبیعت را با زباله میدانم میدانم که رودخانه ها وسیله ایاب وذهاب زباله های من نیست میدانم که رودخانه شاهرگ حیات بخش کوهستان است

من هنگام ترک طبیعت به پشت سر خود نگاه میکنم که مبادا آتشی روشن و زباله ای بر جای مانده باشد.من به دوستان و هموطنانم که نسبت به پاک نگه داشتن طبیعت بی تفاوت هستن با لبخند تذکر میدهم

من یک ایرانی ام...

دوستدار طبیعتم وقتی آن را ترک میکنم نه چیزی به آن اضافه میکنم ونه چیزی از آن کاسته ام و عزیزانم در طبیعت به ستون یک و در یک راستا حرکت میکنیم تا کمتر خاک و گیاهان را لگد کوب کرده باشیم

من سخاوت طبیعت را می فهمم آنچه از او میخواهم به من خواهد داد

لذت، آرامش، زیبایی، شادی و سکوت...من طبیعت رامیراث پدران و سهم فرزندان ایرانم میدانم

میدانم یک کیسه پلاستیکی کمتر در روز یعنی چه ❗️میدانم خرید در پاکتهای کاغذی و چند بار مصرف یعنی چه

میدانم کاغذ، پلاستیک،

شیشه و فلز زباله نیستند

میدانم که کاغذ بیشتر یعنی درخت کمتر میدانم که درخت کمتر یعنی پرنده کمتر و میدانم آسمان بی پرنده یعنی چه

من درس حفاظت از طبیعت و محیط زست را در زندگی آموخته ام

من یک ایرانی ام ...

صحنه پرتاب زباله از خودرو قلب مرا آزار میدهد، انباشت زباله در دل جنگل دلم را به درد می آورد و سوختن درختان روح و روانم را به آتش میکشد

من یک ایرانی ام....

من حق حیات را برای همه حیوانات و گیاهان محترم می شمارم پس هیچگاه و به هیچ بهانه ای در دل طبیعت جان جانداری را نمی گیرم

من عاشق خانه و خانواده ام

پس هرگز خانه و خانواده پرندگان و حیوانات وحشی را نابود نمی کنم

من یک ایرانی ام....

من هنگام صعود از رقص سبک بارانه پرنده شکاری در آسمان غرق لذت می شوم و لذت عکس گرفتن از او را جایگزین شکار میکنم و هیچ وقت زیست گاهش را تخریب نمی کنم

من هنگام ‌پیمایش دره ها از آواز سیهره رنگین بال مسحور میشوم پس جوجه هایش رابه خانه نخواهم برد

من یک ایرانی ام....

طبیعت گرد! نابودی نسل خرس، پلنگ، یوز ایرانی رو به زوال رفته حیات وحش سرزمینم قلب مرا می خراشد

من حیواناتی مانند سگ، خرگوش، سمندر، لاک پشت، سمور، پرندگان و دیگر حیوانات را در خانه نگهداری نمیکنم خانه آنها طبیعت است

من یک ایرانی ام....

از شکار و شکارچی بیزارم

من نیازی به گوشت قوچ، کبک ،

گراز و خرگوش ندارم

من یک ایرانی ام...

من از تماشای جان کندن حیوانات وحشی لذت نمیبرم

من یک ایرانی ام....

ردپای زباله را تا بلندترین قله ها ،پست ترین دره ها، دورترین کویرها و انبوترین جنگل ها دیده ام و از خود می پرسم که جز انسان چه کسی به اینجا دسترسی دارد؟

من نمیتوانم همه را اصلاح کنم من نمیتوانم به همه تذکر دهم اما از خود شروع میکنم از اصلاح خویش.....


  • کیومرث زرافشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی